Sayfalar

10 Ocak 2016 Pazar

Tefal Actifry'da Misket Köfte Pişirme (Videolu Anlatım)



Merhabalar
Öncelikle Tefal Actifry'ı uzun yıllardır çok severek kullanıyorum..Evimiz amerikan mutfak olduğu için daha evlenmeden almıştım..(Yaklaşık 6 yıldır memnuniyetle kullandığım aletlerden biri)..Malum böyle bir durumda kızartma yapma şansınız olmuyor..Hoş sağlıklı yaşam için de en iyisi bu..Bizim evde hiç kızartma pişmiyor mesela..Pişenlerde böyle bir kaşıkla olan cinslerden..Başkaları ile sohbet ettiğimizde onlar bana ben onlara şaşırıp kalıyoruz aylık ve yıllık yağ tüketimlerimiz hakkında..Pek çoğunun aylık tükettiğini biz bir yılda tüketiyoruz mesela :)


Geçenlerde Tavsiye Kanalı'ndan gelen mail ile aracılığı ile Tefal Actifry Atıştırmalık Sepet'in çıktığını öğrendim.Tabi çıkalı epey olmuşta ben öğrenmekte epey geç kalmışım..Bu sepet öyle kolaylık sağladı ki gerçekten..Sepet olmadığında malesef döndürerek pişirdiği için görsel olarak etkileniyordu pişen bazı yiyecekler..Şimdi ise sepet aracılığı ile hem sağlıklı hem de şekli bozulmadan güzelce pişerebilme imkanına sahip oluyoruz..
İlk denemeyi köfte ile yaptım.En kısa zamanda hamsiyi deneyeceğim..Balıklar arasında çupradan sonra en sevdiğim hamsidir..Ama hemside fırında güzel olmuyor ya da ben beğenmiyorum..Sepet sayesinde artık sağlıklı hamsiler pişirip yiyebiliriz..
Köftelerimi hazırlarken aynı zamanda videosunu da çektim ki nasıl pişirdiğini daha iyi anlayın.
Videoyu yukarıdaki linkten ya da YouTube Kanalımdan izleyebilirsiniz..


Köftemi hazırlarken Tavsiye Kanalı'ndan gelen tarifin aslına sadık kalarak hazırladım..

MALZEMELER:

500 gr kıyma
2 dilim ekmek
1 adet kuru soğan
1 adet yumurta
2 diş sarımsak
yarım demet maydanoz
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı pul biber
1 çay kaşığıkırmızı toz biber
1,5 çay kaşığı tuz
1 yemek kaşığı galeta unu

HAZIRLANIŞI:
Bütün malzemeleri yoğurup harcı 30dk dolapta dinlendiriyoruz..Daha sonra harçtan minik toplar yuvarlıyoruz..Actifry sepetini yağlayıp köfteleri sepete diziyoruz..

PİŞİRME:
Tarifte 7-9 dk yazıyordu fakat ben 11-12 dk kadar pişirdim..9dk sonundaki bana görsel olarak yeterli gelmedi..Çok pişmiş severim çünkü..
Sonuç tam da fotoğrafta göründüğü gibi enfes köfteler..her tarafı eşit olarak pişiyor..Izgara köfte gibi bir tadı oluyor yağsız piştiği için..




Okuyucularım arasında Actifry'ı olup Atıştırmalık Sepeti olmayan varsa Tefalshop'tan Atıştırmalık Sepetini  %50 indirimle alabilecekleri indirim kodu verebilirim..Bana mailimden ulaşabilirler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...